Kwiecień 30, 2015

ZAJĘCIA NA START

Jak zacząć CrossFit w Szczecinie, to pytanie chodzi Ci po głowie ?

My znamy odpowiedź, przyjdź do nas i spróbuj, pierwszy tydzień nic nie kosztuje!

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak będą wyglądać Twoje    pierwsze zajęcia przejdź do zakładki INTRO.

 CF – to metoda treningowa polegająca na ciągle  zmiennym treningu wykonywanym na wysokiej  intensywności, wykorzystująca ruchy funkcjonalne.  Trening CF jest przeznaczony dla wszystkich  niezależnie od stopnia wytrenowania oraz aktywności  fizycznej.

Tak jak w każdym innym sporcie, również w CF   wyróżniamy podstawowe ćwiczenia bez których nie  możemy się obejść. Są to ćwiczenia wielostawowe  angażujące duże partie mięśniowe, również to ruchy  funkcjonalne, które uczą nas podstawowych wzorców  ruchowych.

 

Ćwiczenia te dzielimy na trzy grupy:

1 . Przysiady

-przysiad bez obciążenia ( Air Squat )
-przysiad ze sztangą z przodu ( Front Squat )
-przysiad ze sztangą nad głową ( Overhead Squat )

2 . Wyciskania

-wyciskanie żołnierskie ( Press )
-wyciskopodrzut ( Push Press )
-podrzut ( Push Jerk )

3 . Podnoszenia

-martwy ciąg ( Deadlift )
-martwy ciąg sumo z unoszeniem sztangi ( Sumo Deadlift High Pull )
-zarzut piłką lekarską ( Medicine Ball Clean )

Treningi CF rozwijają 10 cech motorycznych naszego organizmu, które cechują Nasz poziom wytrenowania:

1. Cardiovascular/respiratory endurance – układ sercowo-naczyniowy / wytrzymałość oddechowa – zdolność systemów ustrojowych do gromadzenia, przetwarzania i dostarczania tlenu.
2. Stamina – wytrzymałość – zdolność systemów ustrojowych do przetwarzania, dostarczania, przechowywania i wykorzystania energii.
3. Strenght – siła – zdolność mięśni jednostki, lub połączenie jednostek mięśniowych, do zastosowania siły.
4. Flexibility – elastyczność – zdolność do maksymalizacji zakresu ruchu w danym stawie.
5. Power – moc – zdolność mięśni jednostki lub połączenia jednostek mięśni, do zastosowania maksymalnej siły w minimalnym czasie.
6. Speed – prędkość – możliwość zminimalizowania czasu cyklu powtarzanym ruchem.
7. Coordination – koordynacja – możliwość łączenia kilku różnych wzorców ruchowych do pojedynczego odrębnego ruchu.
8. Agility – zwinność – zdolność do zminimalizowania czasu przejścia z jednego do innego typu ruchu.
9. Balance – równowaga – zdolność do kontrolowania położenia środka ciężkości ciała w stosunku do jego podstawy nośnej.
10. Accuracy – dokładność – zdolność do sterowania ruchem w określonym kierunku i przy określonym natężeniu.

Teraz już znasz odpowiedź na pytanie: „Jak zacząć CrossFit w Szczecinie?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *